onsdag 11. mai 2011

Brev 2 til Olav Thon

Fremstøt 157 Brev til Olav Thon i anledning 80 års dagen og St.Olav. Sendt 25. juni 2003

Kjære Olav Thon!

Gratulerer med Dagen og St.Olav!

I anledning dine 80 år ønskes du herved hjertelig tillykke med både feiring av dagen og St.Olavs Orden! Ja, så høyst fortjent! Og ønskes du fortsatt god helse - og mange aktive år i alt du steller med. Ikke minst i friluftslivet - til fjells og i Marka fra der du bor, så praktfullt på Sollihøgda. Jeg var innom forleden efter sykkeltur til NSR-hytta på Frøshaug ved Midtskogen. Takk til din kone for hyggelig omvisning!

I tilknytning til brevet jeg sendte deg som avtalt til ditt kontor datert 11/4-03, vedlegger jeg herved kopi av et hyggelig gave-brev jeg og Dagmar fikk fra det nye helsemagasinet Mat&Helse - med et svært så oppløftende innhold både overfor oss selv og det vi har kjempet for nå gjennom 53 år - undertegnet av vår nye universitetsprofessor i ernæring Dag Viljen Poleszynski som faglig ansvarlig redaktør i magasinet! I håp om å få Mat&Helse med til å kjempe for Bios' sak som er "helt i tråd med Mat&Helses grunnprinsipper" har vi idag sendt magasinet et takkebrev om alt det meste vi har kjempet for i Bios navn - fra 1988 av på hobbybasis.

Hva gjelder den videre oppfølging av Bios Stiftelse og alt det fine også Fellesrådet for Helse Helhet og Miljø står for - og som vi har deltatt i fra start (her innbefattet alt Bios har sloss for iflg. info-folder) Selv med en ubrukt kapital på 300.000.- ser styret her liten mulighet til å komme videre.

Hva gjelder Bios Stiftelse ser styret her ingen mulighet for ansettelse av en lønnet daglig leder - så her er fritt frem.

Jeg vedlegger kopi også av vårt fyldige takkebrev idag til Mat&Helse i håp om at vi kunne snakke litt sammen om både Bios Stiftelse og Fellesrådet i fortsettelsen. Hva sier du til å legge spørsmålet om fortsettelse og ev. et samarbeide frem for styret i din egen stiftelse? Begge står jo i høyeste grad for å tjene samfunnsnyttige formål - skulle jeg mene.

Selv må jeg nå kutte ut jobben med Bios Stiftelse - for å støtte Dagmar - og skjøtte meg selv 87 litt.

Skituren vår til Spåtind endte opp med et tykt lag med is under skiene nede på vannet, husker jeg. Hva sier du til å bli med meg i "Birken" (for 60.gang) i den nye Trim-klassen - en drømme-dagstur på 5,4 mil - 20.mars 2004? Vi kan få buss til Mål fra tre steder undervegs om vi må bryte! Statsråd Lars Sponheim takket nei sist, men sendte oss et tosiders brev om bærekraftig matproduksjon i Norge! Ellers lykke til med feiringen!

Beste hilsen

Fredrik Lütken